سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

آزمون ریاضی 1


آزمون ریاضی 2  


آزمون ریاضی3



آزمون ریاضی 4



آزمون ریاضی 5



آزمون ریاضی 6



آزمون ریاضی 7



آزمون ریاضی 8



آزمون ریاضی 9  



آزمون ریاضی 10



آزمون ریاضی 11



آزمون ریاضی 12



آزمون ریاضی 13



آزمون ریاضی 14

 


 

                                                           






تاریخ : جمعه 93/2/26 | 10:23 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

دانلود نمونه سوالات پایه ششم در نوبت دوم(مستمر)

 

دانلود آزمون ریاضی نوبت دوم سطح سؤالات متوسط

1

 

دانلود آزمون ریاضی فصل 7 سوالات متوسط تا مشکل

1

 

دانلود نمونه سوالات آزمون‌های نوبت دوم سری 1 پایه‌ی ششم

آزمون هدیه‌های آسمان نوبت دوم سری 1 

آزمون اجتماعی نوبت دوم سری1

آزمون علوم نوبت دوم سری 1

آزمون ریاضی نوبت دوم سری

 

دانلود آزمون هدیه‌های آسمان نوبت دوم

1

دانلود آزمون علوم نوبت دوم

1

دانلود آزمون ریاضی نوبت دوم

1

دانلود آزمون اجتماعی نوبت دوم

1

 

نکات درس 12- 13 و 14 علوم تجربی پایه ششم 

1

لینک کمکی درس 12-13-14

 1


برای دانلود نکات درس 10 و  11علوم کلیک کنید...

برای دانلود نکات درس 9 علوم کلیککنید... 

برای دانلود نکات درس 7 و 8 کلیک کنید...

برای دانلود نکات درس 6 کلیک کنید...

برای دانلود نکات درس 5 کلیک کنید...

برای دانلود نکات درس 3 و 4 کلیک کنید...

 

 

منبع: پایه ششم دبستان شاهد انزلی






تاریخ : جمعه 93/2/26 | 10:8 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
تاریخ : جمعه 93/2/26 | 9:55 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
تاریخ : جمعه 93/2/26 | 8:9 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
تاریخ : جمعه 93/2/26 | 12:19 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)
عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

دنیا پر از دیدنی های شگفت انگیز است در اینجا شما را با عجایب دهگانه طبیعی که تا کنون از آنان بی اطلاع بودید آشنا می کنیم.

1. پاموکل (ترکیه)

 

عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

به زبان ترکی این نام یعنی: قلعه پنبه ای و به آسانی می توان فهمید که چرا چنین نامی به آن اطلاق شده است. همچنین این شگفتی طبیعی قسمتی از سایت شهر  هایراپولیس    Hierapolis (در سوریه) است و در طی قرنها این دو به دلیل نزدیکی یکی شده اند. در واقع برخی از مقبره های قدیمی در قبرستان شهر بخشی از منظره را تشکیل میدهد. این سایت دارای سنگهای تراورتن و چشمه های آب گرم است.

 

سنگهای تراورتن ظاهری متحدالمرکز دارند و با رنگ سفید حریرگونه جلوه ای روحانی خلق کرده اند. چشمه های آب گرم  در دهانه ها دارای رسوبات کربنات کلسیم هستند که موجب تشکیل سازه های خارق العاده با ظاهری ارگانیک شده اند.

2. برج یخی کوه اربس (قطب جنوب)

 

عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

کوه اربس یکی از فعالترین آتشفشانهای زمین است. این کوه تقریبا 4 کیلومتر بالاتر از سطح زمین است، و بخاطر دریاچه گدازه های مذاب واقع در دهانه آتشفشانی در قله ، میان مجموعه های آتشفشانی مشهور است. بخار داغ آتشفشانی که از ترکها و شکافهای صخره های آتشفشانی بیرون می آید سیستم پیچیده ای از قارهای یخی در اطراف کوه خلق کرده است.

3. آبفشان فلای (نوادا، ایالات متحده)

 

عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

منظره این آبفشان طوری به نظر می رسد که گویی از یک سیاره دیگر یا یک فیلم علمی تخیلی به زمین آورده شده است. آبفشان فلای یکی از پدیده های نادر است که در یک زمین شخصی واقع شده است.  در سال 1916 مالکین زمین در جستجوی آب برای حاصلخیز کردن این زمین بیابانی بودند. آنها آب را یافتند و  آن چشمه تا دهه ها جوشان بود. با این وجود مته ای که داخل ستون حفاری بود به ذخیره ای از آب برخورد که منجر به تشکیل چنین آبفشانی شد.

4. صخره های کاشا کاتووه تنت (نیومکزیکو، ایالات متحده)

 

عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

کاشا کاتووه تنت در نیومکزیکو ، جایی است که در آن صخره های قلمی فرسایش یافته ای وجود دارند که از گدازه های آتشفشانی طی 6میلیون سال تشکیل شده اند. درحالیکه صخره های تشکیل شده از نظر شکل مشابهند ، به لحاظ ارتفاع متفاوت هستند. اختلاف ارتفاع بین چند فوت تا 90 فوت وجود دارد.

5. دره ماه (آرژانتین)

 

دره ماه، دره ای دورافتاده در آرژانتین است. این دره با جرمهای زمین شناسی میخکوب شده که از فرسایش باد شکل گرفته و سنگهای ایستاده و تخت سنگهایی را موجب شده که مدورند و شبیه گلوله های مرمری هستند. زمین دره که روزی حاصلخیز بوده اکنون خشک است و دارای تعداد زیادی فسیل گیاه و جانور است که زیست شناسان علاقمند به دوره های تاریخی را به خود جلب کرده است.

6. دانکسیا لندفرم (چین)

 

عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

این پدیده بی نظیر زمین شناسی که معروف به دانکسیا لندفرم است از برخی مناطق در چین قابل رویت است، مانند ژانگی در استان جانسو. دانکسیا که یعنی " ابر سرخ " بخشی از زمین است که از سنگهای ماسه ای قرمز رنگ تشکیل شده که در طی زمان به کوهها و صخره هایی عجیب تبدیل شده اند.

7. چشمه سحرآمیز- پارک ملی چاپادا دیامانتینا (برزیل)

 

عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

چشمه سحرآمیز ،واقع در پارک ملی چاپادا دیامانتینا ، در 400 کیلومتری سالوادر،پایتخت ایالت باهیا قرار د ارد. این چشمه عمق 120فوتی دار د و آب آن آنقدر شفاف است که صخره ها و تنه های درختان قدیمی در کف آن قابل رویت است. هنگامیکه خورشید در سمت راست است نور از یک شکاف وارد میشود و انعکاسی آبی رنگ ایجاد می کند. دسترسی به این دریاچه به دلیل حفاظت محیطی و اکوسیستم نادر و  خاصش بسیار محدود است.

8. جنگل سنگی (چین)

 

عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

جنگل سنگی نمونه زیبایی از توپوگرافی انباشت سنگ آهک است.صخره های آن از سنگ آهک درست شده و توسط آبی که به سطح رخنه کرده شکل داده شده است. این آب همه چیز را در اطراف از میان برده به جز ستونها. این جنگل از دوران سلطنت مینگ  به عنوان اولین شگفتی طبیعی جهان شناخته شد.

9. وولینگیان، هونان (چین)

 

عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

منطقه هونان مملو از مناظر چشمگیر است و وولینگیان باشکوه یکی از بزرگترین جاذبه های آن است. این جاذبه طبیعی از بیش از 3000 لایه انباشتی سنگ آهک تشکیل شده است. در این مکان آبشارهای زیبا و بزرگترین قار آهکی آسیا قرار دارد.

10. سالرد  اویونی (بولیوی)

 

عجائب 10 گانه طبیعت که تاکنون ندیده‌اید (تصویری)

سالر، یک بیابان نمکی انبوه در میانه آلتیپلانو ،یکی از مناظر تجسمی بولیوی است. این مکان؛ بیابان هموار و وسیعی است که نور خورشید را چنان منکس می کند که با آسمان اثر تقارنی ایجاد میکند. در بیابان چندین دریاچه با رنگهای غیر معمول وجود دارد که علت آن وجود رسوبات معدنی است.





تاریخ : پنج شنبه 93/2/25 | 11:36 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

              چه چیزهایی باعث تقویت یا تضعیف حافظه می شود ؟

بی خوابی، بد خوابی، نگرانی و اضطراب، سوء هضم، یبوست مزاج، پرخوری، تداخل در غذا، ( به جای نظم در غذا، خوردن مواد مختلف به فاصله های کم )، زیاد خوردن ماست ترش و دوغ ، خوردن زیاد مقدار پنیر، سیب ترش، مقدار زیادی گشنیز هر کدام به طریقی فعالیت های فکری را دشوار یا حافظه و سرعت انتقال را موقتا کند می کند. بر عکس خواب مناسب، استراحت، اطمینان خاطر، تغذیه مناسب و منظم، مزاج مرتب ، مطالعه در زمان مناسب ( نه بلافاصله بعد از صرف غذا ) خوردن مقدار مناسبی  از خرما یا کشمش ، عسل و گردو به همراه پنیر، آجیل به مقدارکم، تنفس عمیق در هوای سالم و ورزش صبحگاهی، استفاده از شیر یا شیر کاکائو در صورت امکان، استراحت نیم ساعته در نزدیکی ظهر، بیدار ماندن بعد از نماز صبح یا بعد از طلوع آفتاب، خودداری از خواب نزدیک غروب آفتاب موجب نشاط و فعالیت مغز و افزایش حافظه و آمادگی برای کارهای فکری می شود.

خوردن صبحانه در ساعات اولیه بامداد (صبح نسبتا زود) به این مقصود کمک می کند . استفاده از مقدارکمی زنجبیل در غذاها ( به جای ادویه دیگر یا همراه آنها ) نیز مفید است. تلاوت آیات قرآن کریم و روزه ماه مبارک رمضان نیز به دلایلی که نیاز به بحث جداگانه دارد ، در افزایش حافظه مؤثر است.

درس خواندن در جای آرام بدون صدای رادیو، تلویزیون و صدای متفرقه نیز در تمرکزحواس ، یادگیری و به خاطرسپردن ، اثر جدی دارد.

والدین گرامی می توانید توصیه های عمومی زیر را به تدریج به فرزندانتان آموزش دهید تا بتوانند به خوبی آنها را به کار گیرند:

1-   درایام امتحان بیشتر مواظب سلامتی خود باشید تا در معرض سرما خوردگی ، گرما زدگی ، مسمومیت ها ی غذایی و اختلالات هضم قرار نگیرید و از خوردن غذا در بیرون از خانه جدا خودداری کنید. غذای خود را خوب بجوید و آرام میل کنید.

2-  همیشه به خصوص در ایام امتحانات مزاج خود را مرتب نگاه دارید : اگر دچار یبوست هستید، شبها قبل از خواب حدود 10 عدد انجیر خیسانده و 10 عدد آلوی خیسانده میل کنید.

3-  در طول روز ( اما نه همراه  غذا ) آب کافی بیاشامید ( بیش از نیم ساعت قبل از غذا و یکی دوساعت بعد از غذا اشکالی ندارد ) آشامیدن آب و نوشیدنیها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می شود.

4-     ازخوردن قهوه و چای خیلی پررنگ خودداری کنید. چای کم رنگ مفید است.

5-  اگر احساس خستگی می کنید کمی استراحت کنید. انسان در موقع خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرک . لذا مصرف قهوه را به منظور بیدار ماندن توصیه نمی کنیم.

6-     ماست و دوغ ترش خواب آور است. ماست شیرین اشکالی ندارد.

7-    نرمش و ورزش سبک را در برنامه روزهای هفته ، به خصوص ایام امتحانات قراربدهید.

8-    اگر درصبحانه پنیر می خورید آن را همراه گردو میل کنید - اما پنیر در شب باعث خواب آرام می شود.

9-    مصرف سبزیهای تازه ( البته بعد از ضد عفونی کردن ) و میوه های تازه توصیه می شود.

10-شب امتحان حتما به قدر کافی بخوابید.

11-سعی کنید شب ها زودتر بخوابید و صبح زودتر از خواب برخیزید- هرگز نزدیک غروب آفتاب نخوابید.

12-خواب نیم ساعتی نزدیک ظهر نیرو بخش و نشاط آور است ، خواب بعد از طلوع آفتاب و هنگام غروب کسالت آورمی باشد. ( درباره این مطلب توضیحات علمی کافی با توجه به تغییر سطح هورمونها در خون وجود دارد.)

13- بعد از صرف ناهار، اگر می توانید به پشت دراز بکشید در حالیکه پای راست را بر روی پای چپ قرار داده اید ، مدت 15 تا 20 دقیقه ا ستراحت کنید . ( خوابیدن را توصیه نمی کنیم ) .

14-در موقع مطالعه از خوردن تنقلات و چیزهای دیگر خودداری کنید.

15-توصیه به خواب در اوایل شب به معنای زیاد خوابیدن نیست . توصیه ما این است که خواب را در زمان مناسب داشته باشید تا حداکثر استفاده از آن را ببرید برای مثال 5/4 ساعت خوابی که از اوایل شب شروع  شود، بیش از خوابی که از آخر شب شروع شود.، به شما رضایت  و نشاط می بخشد.

16-آرامش روحی خود را با یاد خدا و انجام به موقع نمازها کامل تر کنید.

17-برخی تحقیقات علمی ( از جمله تحقیقات دکتر پولیت ارائه شده درکنگره تغذیه ژنو)  نشان می دهد تغذیه متعادل و متنوع  شامل غلات ، سبزیجات ، لبنیات، گوشت و میوه ها باعث کاهش استرس امتحان می شود.

18- صبحانه غذای اصلی است، ناهار و شام را کمی مختصرتر بخورید، اما صبحانه را کاملتر میل کنید.

19-امید و شادابی را به خودتان تلقین کنید تا موفقیت های شما بیشترشود.

به امید اینکه همه شما عزیزان ایامی سرشار از موفقیب و کامیابی داشته باشید.

ارسال به وبلاگ تبیان





تاریخ : چهارشنبه 93/2/24 | 6:47 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

 

 مادرم شبنم گلبرگ حیات

پدرم عطر گل یاس بقاست

مادرم وسعت دریای گذشت

پدرم ساحل زیبای لقاست

مادرم آئینه حجب و حیا

پدرم جلوه ایمان و رضاست

مادرم سنگ صبور دل

پدرم در همه حال کارگشاست

مادرم شهر امید است و هنر

پدرم حاکم پیمان و وفاست

مادرم باغ خزان دیده دهر

پدرم برسرما مرغ هماست

مادرم موی سپید کرده زحزن

پدرم نقش همه خاطره هاست

مادرم کوه وقار است و کمال

پدرم چشمه جوشان عطاست.                            

کسی که ناز مرا می کشید مادر بود

کسی که حرف مرا می شنید مادر بود

 کسی که گنج به دستم سپرده بود پدر

 کسی که رنج به پایم کشید مادر بود

کسی که شیره ی جان می مکید من بودم

 کسی که روح به تن می دمید مادر بود

 کسی که در دل شب از صدای گریه ی من

سپند وار ز جا می جهید مادر بود

کسی که خاری اگر پیش پای من می دید

 چو غنچه جامه به تن می درید مادر بود

کسی که دور اگر می شدم ز دامانش

برهنه پا ز پیم می دوید مادر بود

ز دست دشمن هستی در این سیه بازار

 کسی که جان مرا می خرید مادر بود

کنار بستر بیماریم ، پرستاری

که تا به صبح نمی آرمید مادر بود

 به روزگار جوانی کسی که قامت او

به زیر بار محبت خمید مادر بود

کسی که در غم و اندوه و در پریشانی

به درد های دلم می رسید مادر بود

 گهی خشونت و تندی گهی عطوفت و مهر

نشان و مظهر بیم و امید مادر بود

غرض کسی که ز دنیا و آرزو هایش

 برای خاطر من دل برید مادر بود

یکی شکسته قفس ماند و خسته مرغی زار

 که از ثرى به ثریا پرید مادر بود

مرا ستاره صبحی که هر چه کوشیدم

شد آخر از نظرم نا پدید مادر بود                                 تقدیم به همه ی پدرن ومادران






تاریخ : سه شنبه 93/2/23 | 12:47 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
تاریخ : دوشنبه 93/2/22 | 8:24 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
تاریخ : دوشنبه 93/2/22 | 8:21 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مقاله سهران