سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا میدانید چرا باید در زمان های خاص نماز بخوانیم؟

 

 

namaz 550 آیا میدانید چرا باید در زمان های خاص نماز بخوانیم؟

 

.

.

 

یک یهودی از حضرت صلّی اللَّه علیه و آله از علّت اوقات نمازها به این صورت پرسید: ای محمّد، مرا از ناحیه خداوند- عزّ و جلّ- خبر ده که علّت وجوب نمازهای پنجگانه در پنج وقت بر امّتت در ساعتهای شبانه روز چیست؟ 

پیامبر اکرم صلّی اللَّه علیه و آله فرمود: «وقتی که آفتاب به نقطه زوال می رسد؛ حلقهای دارد که در آن وارد می شود و هنگامی که در آن داخل شد؛ وقت ظهر و زوال می شود و همه اشیاء مادون عرش در برابر اسماء و صفات پروردگارم تسبیح می گویند و آن همان ساعتی است که پروردگارم بر من درود و رحمت می فرستد، لذا خداوند- عزّ و جلّ- نمازگزاردن در آن هنگام را بر من و امّتم واجب نموده و فرموده است:أَقِمِ الصَّلاهَ لِدُلُوک الشَّمْسِ إِلی غَسَقِ اللَّیلِ؛
از وقت زوال آفتاب تا تاریکی شب نماز بپا دار.(اسراء، 78)

و آن همان ساعتی است که جهنّم را در روز قیامت می آورند. پس هر م?منی که در آن ساعت موفّق به سجده یا رکوع یا قیام شده باشد؛ خداوند بدن او را بر آتش جهنّم حرام می کند.

 وقت نماز عصر، همان ساعتی است که حضرت آدم علیه السّلام از میوه درخت بهشتی تناول نمود و در نتیجه خداوند او را از بهشت بیرون راند. لذا خداوند به فرزندانش دستور داده که این نماز را تا روز قیامت بخوانند و آن را برای امّت من برگزید و آن نماز از محبوبترین نمازها در نزد خداوند عزّ و جلّ است و خداوند به من سفارش فرموده که به خصوص آن را از میان دیگر نمازها پاس بدارم.

و وقت نماز مغرب، همان ساعتی است که خداوند توبه حضرت آدم(علیه السّلام) را پذیرفت و فاصله بین تناول میوه درخت بهشتی و پذیرش توبه اش، سیصد سال از روزهای دنیا، نسبت به روزهای آخرت بود. که هر روز از آن مانند هزار سال از سالهای دنیا می باشد. یعنی از وقت عصر شرعی تا شام و مغرب می باشد. پس حضرت آدم علیه السّلام سه رکعت نماز خواند. یک رکعت برای ترک اولی و خطای خود، و یک رکعت به خاطر خطیئه حوّا، و یک رکعت برای توبه اش. لذا خداوند عزّوجلّ این سه رکعت را بر امّتم واجب فرمود و آن همان ساعتی است که دعا در آن مستجاب می شود. و پروردگارم وعده داده که هر کس از امّتم در آن ساعت دعا کند؛ دعایش را مستجاب نماید و این همان نمازی است که خداوند عزّ و جلّ به من دستور داد و فرمود: فَسُبْحانَ اللَّهِ حِینَ تُمْسُونَ، وَ حِینَ تُصْبِحُونَ؛
«پاک و منزّه است خداوند هنگامی که شب می کنید و آن هنگام که صبح می کنید.»(روم، 17)

هنگامیکه خورشید طلوع می کند؛ بر شاخهای شیطان طلوع می کند و خداوند عزّ و جلّ به من دستور داده که نماز صبح را پیش از دمیدن آفتاب و پیش از آنکه کافر آفتاب پرست بر آن سجده می کند؛بخوانم و امّتم برای خدا سجده و کرنش نمایند. و زود خواندن آن در نزد من محبوبتر است و آن همان نمازی است که فرشتگان شب و ملائکه روز آن را مشاهده می کنند

امّا وقت نماز عشا، به راستی که قبر، تاریکی و ظلمتی دارد و روز قیامت را تاریکی و ظلمتی است. لذا خداوند به من و امّتم دستور داده که این نماز را در این هنگام بخوانیم تا بدین وسیله قبرهای امّتم را روشن و بر پل صراط به آنان نور و روشنایی عنایت شود. هر گامی که برای خواندن نماز عشا برداشته می شود؛ خداوند بدن صاحب آن گام را بر آتش جهنّم حرام می گرداند و این همان نمازی است که خداوند برای فرستادگان پیش از من برگزیده بود.

و امّا وقت نماز صبح، هنگامی که خورشید طلوع می کند؛ بر شاخهای شیطان طلوع می کند و خداوند عزّ و جلّ به من دستور داده که نماز صبح را پیش از دمیدن آفتاب و پیش از آن که کافر آفتاب پرست بر آن سجده می کند؛ بخوانم و امّتم برای خدا سجده و کرنش نمایند. و زود خواندن آن در نزد من محبوبتر است و آن همان نمازی است که فرشتگان شب و ملائکه روز آن را مشاهده می کنند. یهودی گفت: راست گفتی ای محمّد» (بن طاوس الحلی، سید علی، فلاح السائل، ص 125)

.

منبع:بخش احکام اسلامی تبیان






تاریخ : پنج شنبه 93/4/12 | 3:23 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

آیا میدانید چرا غیبت از زنا بدتر است؟

2223955907371 آیا میدانید چرا غیبت از زنا بدتر است؟

.

.

 

متاسفانه یکی از آفاتی که این روزها گریبانگیر جامعه ماست و بی توجه به عواقب آن به انجام می پردازیم غیبت کردن است. 

گاهی آدمی مرتکب زنا می شود و توبه می کند و خداوند توبه اش را می پذیرد ولی غیبت کننده تا طرفش او را نبخشد آمرزیده نمی شود.(محجهالبیضاء ج5 ص 251)

از رسول خدا (ص) پرسیدند: چرا غیبت اشد و بدتر از زنا است ؟ فرمود: لِاَنَّ الرَّجُلَ یَزْنى وَ یَتُوبُ ثُمَّ یَتُوبُ اللّهَ عَلَیْهِ وَ الْمُغْتابُ یَتُوبُ وَ لایَغُفُرُاللّهَ لَهُ حَتَّى یَغْفِرَلَهُ صاحِبَهُ کسیکه زنا مى کند بعد از زنا اگر واقعا پشیمان شد و توبه کرد، خدا او را مى آمرزد.

اما اگر کسى غیبت کرد، بعد از غیبت هر چه بگوید الهى العفو تا طرف را راضى نکند آمرزیده نمى شود لذا بدتر از زنا است چون دو طرفى است زنا فقط طرفت خداست غیبت هم خدا هم آن بیچاره غیبت کرده شده است تا او را حلال نکند از او راضى نگردد.

آمرزیده نمى شود و اگر کسى خواست توبه از غیبت بکند اگر بگوش طرف رسیده و رنجیده شده چاره ندارد غیر از اینکه برود دلش را بدست آورد. در باب کفاره غیبت عرض شد اگر کسى غیبت از مسلمانى کرد غیبت مؤ منى را نقل کرد حالا مى خواهد توبه بکند اگر بگوش او رسیده چاره منحصر است به اینکه عذر بخواهد دل جوئى کند دلش را به دست بیاورد تا جبران شود.

و اگر بگوش او نرسیده اگر برود باو بگوید ما غیبت ترا کرده ایم ما را حلال کن بدتر لکن رنجش تازه اى پیدا مى شود پس بهتر آنستکه باو نگوید فقط بین خود و خدا اصلاح کند در آن مجلسى که غیبت کرد. بگوید من اشتباه کردم و بالعکس خوبیش را بگوید.

توبه بدگوئى خوشگوئى است استغفار هم بکند چون یکى از گناهان کبیره است .

زبده القصص/میرخلف زاده






تاریخ : پنج شنبه 93/4/12 | 3:9 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

راه‌ تشخیص عسل‌ طبیعی +عکس

عسل‌های مختلف زیادی در بازار پیدا می‌شود که تشخیص طبیعی یا تقلبی بودن آن راه‌های مختلف دارد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اساتید رشته زنبورداری برای شناسایی عسل طبیعی از روش‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کنند اما مردم عادی هم با استفاده از روش‌های ساده تجربی تقریبا" می‌توانند نوع طبیعی را از تقلبی تشخیص دهند.این روش‌ها عبارتند از؛

*ریختن عسل در آب سرد:  اگر مقداری عسل طبیعی را در یک لیوان آب سرد بریزید، می‌بینید که عسل کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می‌کند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل می‌شود اما عسل تقلبی سریع در آب حل می‌شود.اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتر ی برخوردار است.


*رس زدن عسل: رس زدن به معنای رسوب کردن و کدر شدن عسل است. عسل طبیعی به دلیل داشتن دیاستاز بعد از مدتی ته‌نشین می‌شود و رس می‌زند؛ یعنی ذرات قند عسل متبلور می‌شود و عسل مانند روغن نباتی سفت می شود.تفاوت آن با شکرک زدن که در مربا ایجاد می‌شود این است که بلورهای عسل رس زده خیلی ریز تر از بلورهای مربای شکرک زده می باشد.

* مزه کردن: عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است که فقط در عسل وجود دارد و عسل های مصنوعی فاقد این نوع مزه می باشند. لذا افراد می توانند با مصرف زیاد و توجه دقیق درجه خلوص عسل را تشخیص دهند.باید توجه داشت که عسل مصنوعی بیشتر مزه شیرینی شکر می دهد تا مزه خالص عسل.

* عطر و بوی طبیعی: اگر درپوش عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش بو و رایحه مطبوع عسل طبیعی را می توانید استشمام کنید.

* آب شدن در دهان: عسل طبیعی به سرعت در دهان آب می شود و پس از مصرف ایجاد انرژی می کند، در حالی که عسل غیرطبیعی طعم آبنبات می دهد.

* استفاده از ابزارهای بدن: آقای دکتر اسفندیار رشید زاده عسل شناس و زنبوردار نمونه کشورمان در این باره می نویسد: برای مصرف کننده یک راه بیشتر برای تشخیص عسل وجود ندارد آن هم استفاده از ابزارهایی است که بدن در اختیارش گذاشته است. با چشمانش شکل ظاهری عسل را ارزیابی کند ، با بینی اش آن را بو کند ، با زبانش آن را مزه مزه نماید اگر مجموعه باب طبعش بود و اگر عسل بخصوص عطر و طعم گلها را داشت. این عسل ، عسل واقعی (طبیعی) است و ارزش آن را دارد که بهای آن را در حد معقول بپردازد


 







تاریخ : چهارشنبه 93/4/11 | 1:21 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

سوالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 93-94

به همراه پاسخ تشریحی


 برای دانلود نمونه سوالات روی لینک زیر کلیک نمایید 


سوالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 93-94 به همراه پاسخ تشریحی

سوالات مربوط به تهران میباشد.






تاریخ : پنج شنبه 93/4/5 | 10:45 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

تاکنون یارانه هیچ‌یک از ثبت‌نام کنندگان قطع نشده است

Tuesday، 24 June 2014

 

سرویس: استانها ، تاریخ: 24/خرداد/1393 - 08:49 ، شناسه خبر: 400117
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور:

دستور رئیس جمهور برای 4 بانده کردن جاده خوی به مرز رازی صادر شد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از دستور شخص رئیس به وزیر راه و شهرسازی برای چهاربانده کردن جاده خوی به رازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، شهیندخت مولاوردی در جمع مردم خوی در پارک ملت این شهر با تبریک ایام شعبانیه و سالروز میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: مردم ایران اسلامی یک سال پیش با رای خود به حسن روحانی، رای به اعتدال و تدبیر و امید دادند و وی را به ریاست جمهوری رساندند.

وی افزود: بنده به عنوان یک خویی، به شهر و مردمان و همشهریان خود افتخار می کنم و از جان و دل به این دیار باصفا عشق می ورزم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به ترکیه تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس جمهوری به کشور تریکه ده سند مهم  اقتصادی، فرهنگی و عمرانی به تصویب رسید که یکی از آنها مربوط به گمرک رازی  به کاپی کوی است.

مولاوردی اظهار کرد: براساس تصمیم و دستور رئیس جمهور، دکتر حسن روحانی، به وزرات راه و شهرسازی جاده خوی به رازی هرچه زودتر باید چهاربانده شود و طرف ترکیه نیز اقدام به ساخت این جاده می کند.

وی افزود: با چهاربانده کردن این جاده، رونق اقتصادی ویژه برای شهرستان خوی و مردمان این شهر حاصل شده و خوی به سوی توسعه حرکت می کند.

انتهای پیام/ ب






تاریخ : سه شنبه 93/4/3 | 1:39 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
سرویس: استانها ، تاریخ: 01/تیر/1393 - 18:04 ، شناسه خبر: 409215

بودجه 93 نماینده مردم خوی در مجلس خبر داد

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای دانشکده فنی خوی

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار از محل ماده 180 به دانشکده فنی خوی اختصاص یافت.

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: اعتبارات ماده 180 در برابر اینهمه مطالبات مردم و مشکلاتی که از ناحیه پروژه ها و طرح های نیمه تمام وجود دارد ناچیز است.

وی گفت: در حال حاضر ده ها طرح عمرانی نیازمند اعتبار هستند که از جمله آنها کانال های انتقال آب روستایی، ساخت مدارس، اجرای طرح هادی، احداث خانه بهداشت، احداث و تکمیل سالن های ورزشی روستایی، راه های روستایی و چندین طرح و پروژه دیگر است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به سبب محدودیت بودجه در تگنا هستیم به طوری که در حال حاضر 100 میلیارد تومان اعتبار لازم است تا بخشی از پروژه های نیمه تمام در خوی و چایپاره تکمیل و به بهره برداری برسند.

اختصاص 19 میلیارد تومان اعتبار از ماده 180 به خوی و چایپاره

حسینی صدر افزود: کل بودجه ای که از ناحیه ماده 180 به خوی و چایپاره تعلق یافته 19 میلیارد تومان است و در نظر داریم این اعتبار را صرف آب شرب روستایی، راه های روستایی، طرح هادی روستایی، پروژه های انتقال آب کشاورزی و سالن های ورزشی در خوی و چایپاره کنیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 10 میلیارد ریال برای احداث دانشکده فنی خوی از محل اعتبار ماده 180 اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: 500 میلیون تومان نیز برای احداث بارگاه پوریای ولی در خوی تعلق گرفت و علاوه بر این ساخت مدارس نیز در برخی نقاط این شهرها از اولویت ها در صرف اعتبار ماده 180 است.

حسینی صدر گفت: از محل منابع استانی نیز اعتباری نزدیک بر 23 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی خوی و چایپاره در نظر گرفته شده که امیدواریم این پروژه ها تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور کلی 130 پروژه در خوی و چایپاره به صورت نیمه تمام وجود دارد که برخی از محل اعتبارات استانی و برخی نیز از ناحیه ماده 180 تامین اعتبار شده و تا پایان سال 94 بهره برداری می شوند.

انتهای پیام/ ب






تاریخ : سه شنبه 93/4/3 | 1:33 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

مواد درسی، تغییرات و ضریب سوالات آزمون نمونه دولتی دبستان سال تحصیلی 94 – 93

 

منابع، مواد درسی، تعداد و ضریب سوالات آزمون نمونه دولتی پایه‌ی هفتم دوره‌ی اول متوسطه و مدت زمان پاسخ‌گویی به آن‌ها به شرح ذیل می‌باشد:

 

ردیف

ماده‌ی درسی

تعداد سوال

ضریب

زمان پاسخ‌گویی

منابع

طرح سوال      

1

آموزش قران و هدیه‌های آسمان

15

2

 

 

90 دقیقه

 

30% سوالات از کتاب‌های پنجم ابتدایی سال تحصیلی 92-91

70% سوالات از کتاب‌های پایه‌ی ششم سال تحصیلی 93-92

2

فارسی(مهارت‌های خواندن و نوشتن)

15

2

3

مطالعات اجتماعی

10

1

4

علوم تجربی

15

2

5

ریاضیات

25

3

جمع کل

80

-

 

منبع: www.nemoone.tedu.ir

 






تاریخ : یکشنبه 93/3/18 | 5:19 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

با کلیک بر روی هر عنوان آن مطلب برای  مشاهده  باز می گردد

سوالات کلاس های اول تا پنجم :  

آموزشی.اطلاعات مفید علمی . سوال های درسی

سوال های علوم 1        آزمون جامع6                     سوالهای علوم 2                                        

سوال های تاریخ و مدنی1                      سوال های ریاضی پنجم                                سوال های هدیه پنجم                           سوالهای تاریخ و مدنی پنجم                       فهرست سوال های آزمون ارزشیابی دروس         

املا6                                             سوال های نور و رنگ                             سوال های تاریخ و مدنی 2                           سوال دروس کلاس پنجم                       سوال های تستی ریاضی                           سوال علوم3                                       سوال علوم2                                           سوال علوم1                                      ریاضی پیشرفت علمی                               سوال های علوم و ریاضی پنجم               سوال های ریاضی پنجم   ریاضی پنجم                                 

سوال های علوم                                 سوال ریاضی چهارم  المپیاد3و4                    سوال های کلاس پنجم                         انشاء پنجم                                                      علوم پنجم 1                                 علوم پنجم 2      

علوم بخش 8 و 9                                 علوم6                                                    علوم بخش10 و 11   






تاریخ : جمعه 93/3/16 | 12:49 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

کلید نهایی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان


 تصویر کلید نهایی ششم(ورودی پایه هفتم)








تاریخ : جمعه 93/3/16 | 12:38 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()

مشاور وپشتیبان برتر کشوری کانون قلم چی  شهرستان خوی

 

http://city.kanoon.ir/FileRepository/InformaticsCityPage/Loh/4050/13930303P26bue5107.jpg






تاریخ : پنج شنبه 93/3/15 | 10:59 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مقاله سهران