سفارش تبلیغ
صبا ویژن

3نکته ی طلایی برای یادگیری بهتر درس !!!

نکته‌ی اول: یادگیری، فرایندی تدریجی و مستمر است. اصرار نداشته باشید که همه‌ی موضوعات و مباحث را بعد از یک بار مطالعه یاد بگیرید. مطالب را بخوانید و پیش‌زمینه‌ای از آن را در ذهن داشته باشید. به مغزتان اجازه‌ی تحلیل مطالب را بدهید و زمانی که احساس کردید متوجه موضوع شده‌اید، تمرین و تکرار را آغاز کنید و تا مسلط شدن به مبحت، این کار را ادامه دهید. استمرار و تداوم در حل تمرین و تست و مرور مهم‌ترین‌ها را اولویت اصلی برنامه‌ریزی‌تان قرار دهید.

نکته‌ی دوم: خودتان را به صورت مطلق با دیگران مقایسه نکنید. مطمئن باشید توانایی‌های زیادی دارید که باید کشف شوند و پرورش یابند، با تلاش و پشتکار به حد اعلا برسند و در بهترین حالت ممکن تثبیت شوند. مثبت‌اندیش باشید و همواره نقاط و وجوه مثبت کارتان را ببینید و در برطرف کردن نقاط منفی زیاد عجله نکنید.

نکته‌ی سوم: یک‌برنامه‌ای باشید و مدام از این شاخه به آن شاخه نپرید. هیچ برنامه‌ای بهتر و قابل اجراتر از برنامه‌ای نیست که خودتان با توجه به توانایی‌های‌تان طراحی و اجرا می‌کنید. به برنامه‌ی راهبردی(آزمون های قلم چی) اعتماد کنید و برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها را همسو کنید و یک برنامه‌ریزی شخصی بر اساس آن‌ها داشته باشید. برای اجرای آن تلاش کنید و کار هر روز را در همان روز و بر طبق برنامه‌ریزی شخصی‌تان انجام دهید.






تاریخ : پنج شنبه 92/12/22 | 1:12 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مقاله سهران