سفارش تبلیغ
صبا ویژن

60نماینده طرح استیضاح فانی راامضا کردند

وی با تشریح مهمترین دغدغه استیضاح کنندگان افزود: وزیر دارد آموزش و پرورش را به یک باشگاه سیاسی تبدیل می کند حال آنکه این وزارتخانه محل تعلیم و تربیت فرزندان ملت است.

کد خبر: 12175
تاریخ انتشار : 1393/12/01 22:18:13 2015/02/20 22:18:13

 

مثلث/ شکرخدا موسوی با اشاره به جلسه روز سه شنبه 28 بهمن برخی نمایندگان با وزیر آموزش و پرورش گفت: 60 نماینده طرح استیضاح فانی را امضا کردند و تحویل هیئت رئیسه دادند اما از طرف رئیس مجلس کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس مأمور شد تا میان وزیر و استیضاح کنندگان میانجگری کند.

وی با تشریح مهمترین دغدغه استیضاح کنندگان افزود: وزیر دارد آموزش و پرورش را به یک باشگاه سیاسی تبدیل می کند حال آنکه این وزارتخانه محل تعلیم و تربیت فرزندان ملت است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتصاب برخی مدیران مشکل دار در مناصب مدیریتی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: علاوه بر مسئله یادشده، برخی افراد سیاسی با سابقه فعالیت در حزب منحله مشارکت نیز نگرانی هایی را برای نمایندگان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اغلب مشاوران وزیر آموزش و پرورش نیز متعلق به یک جریان خاص سیاسی هستند ادامه داد: نباید آموزش و پرورش به یک باشگاه سیاسی تبدیل شود چراکه این کار بر عملکردش تأثیر سوء می گذارد. سیاسی بودن فضای دانشگاه امری طبیعی است اما در مدارس نباید چنین فضایی باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس یادآور شد: هرچند استیضاح تحویل هیئت رئیسه مجلس شد اما از آنجاکه فصل بررسی لایحه بودجه است طبق آیین نامه تمام وقت مجلس باید مصروف این کار شود بنابراین امکان در دستورکار قرار گرفتن استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست و به نظر می رسد که اسفندماه این اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به رایزنی وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان استیضاح کننده افزود: اگر وزیر تغییر رویه ندهد و نمایندگان استیضاح کننده همچنان بر نظر خود باشند عملیاتی شدن طرح استیضاح به سال آینده موکول می شود.

موسوی با بیان اینکه همه گرایش های سیاسی اصولگرای مجلس جزء امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند گفت: از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز در جمع استیضاح کنندگان هستند اما عمده امضاکنندگان طرح عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هستند.






تاریخ : جمعه 93/12/1 | 11:57 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مقاله سهران