سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش الگوها در کلاس اول ابتدایی

تمرین-الگوی-کلاس-اول در کتاب ریاضی تالیفی پایه اول ابتدایی تمرین هایی با با نام الگوها برای کودکان آمده است . این تمرین ها که اه******** خیلی عالی را دنبال می کنند حتی برای بچه های پیش از دبستان هم مناسب است . در ادامه ایده ای برای بازی کردن همراه با آموزش کودکان را دنبال کنید .

 

 

 

 

نام بازی : الگو را ادامه بده .

بازی الگو را ادامه بده به صورت پراکنده در کتاب ریاضی پایه اول ابتدایی آمده است . هدف از این بازی توسعیع تفکر منطقی کودک ، گسترش قدرت بینایی و توجه و تمرکز کودک است . همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کودک با شناسایی الگوی دوشکلی ، سه شکلی ، چهارشکلی و … باید الگو را ادامه دهد .

اگر با گروهی از کودکان کار می کنید بهتر است از موادی استفاده کنید که کارایی و دوام داشته باشد . به عنوان مثال در تصویر زیر از بطری های پلاستیکی دورریختنی مواد شوینده برای ساخت اشکال در رنگ های مختلف استفاده شده است . توصیه می کنیم قبل از استفاده از این اشکال حتما ان ها را خوب شستشو دهید .

روی نوارهای مقوایی شکل های منظمی مثل زیگزاگی ، پلکانی و یا خطوط صاف رسم کنید . بهتر است که از رنگ سفید برای زمینه ی کار استفاده شود . خطوط را درشت رسم کنید و برای این که در دست بچه ها مقواها دوام بیاورد روی آن ها را با چسب بپوشانید .

قبل از این که آموزش را در کتاب ریاضی کلاس اول شروع کنید در قالب یک بازی بسیار شیرین این تمرین ها را با کودکان کار کنید . اطمینان داشته باشید که آموزش همراه با بازی بسیار اثربخش تر خواهد بود .

تمرین-الگوی-کلاس-اول






تاریخ : دوشنبه 93/7/7 | 5:55 عصر | نویسنده : هادی جباری | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مقاله سهران